Van Poucke: Waar persoonlijk en digitaal elkaar ontmoeten.
Een persoonlijke aanpak is één van dé stokpaardjes van Accountancy Van Poucke. Maar hoe werkt dit dan exact in een wereld die steeds vaker wordt geautomatiseerd en gedigitaliseerd? Volgens Van Poucke zijn het net digitale tools die een persoonlijke, complete dienstverlening meer dan ooit mogelijk maken.
Streven naar de beste persoonlijke service…
Wie vandaag wil geholpen worden door een accountant met kennis van zijn of haar dossier stoot steeds vaker op digitale communicatiemiddelen en tools. En dat terwijl persoonlijke relaties in een wereld van verandering één van de belangrijkste manieren zijn om nog echt een meerwaarde te bieden. Net daarom mikt Van Poucke steevast op persoonlijk contact. Want als klant kom je terecht bij een vaste dossierbeheerder die je bedrijf en sector door en door kent.
Aan het begin van de samenwerking neemt je dossierbeheerder uitvoerig de tijd om je onderneming te leren kennen, zich een beeld te vormen van je sector en de specifieke context van je bedrijf goed te begrijpen. Het kantoor streeft dan ook naar minstens 1 persoonlijk gesprek per jaar. Omdat je onderneming onlosmakelijk verbonden is met je persoonlijke financiën, maakt het Van Poucke-team ook graag tijd om te luisteren naar je persoonlijke ambities. “Je accountant is de financieel adviseur die je het vaakst spreekt,” aldus Natascha De Donder, Senior Advisor bij Van Poucke. “Naast je zakelijke situatie kent hij of zij idealiter ook je persoonlijk leven en privé-financiën. We streven naar een meer volledig beeld van je financiële situatie. Want bij Van Poucke zijn we ervan overtuigd dat die kennis het verschil maakt om advies te geven dat écht bij je past.”
… aangevuld met de beste digitale tools.
Om de persoonlijke service van het kantoor optimaal te onderbouwen, zet Van Poucke steeds meer in op slimme, digitale tools zoals Silverfin. “Niet om persoonlijk contact te vervangen, maar net om het mogelijk te maken,” legt Annelies uit.
“Door algemene processen te automatiseren en te stroomlijnen, komt er meer tijd vrij voor een persoonlijk gesprek of het proactief meedenken over strategische momenten. Daarom worden de indiening van de vennootschapsbelastingen en jaarrekeningen sinds kort geïntegreerd in ons rapporteringsprogrammaal. We zullen stapsgewijs de administratie en bedrijfsprocessen van onze klanten verder optimaliseren zodat ze efficiënter kunnen werken en winstgevender worden. Want uiteindelijk streven we naar het bieden van een realtime overzicht van hun cijfers!”
De combinatie van een persoonlijke dossierbeheerder en intelligente digitale tools zal volgens Van Poucke in de toekomst dé garantie zijn op een efficiënte, persoonlijke service die écht het verschil maakt.
Vragen of onduidelijkheden?
Van Poucke helpt je graag! Neem contact op met ons kantoor.
Meer weten over onze diensten?
We helpen je graag verder.
Schrijf je in op de nieuwsbrief van Van Poucke: Waar persoonlijk en digitaal elkaar ontmoeten.